Menu
Zamknij

Mare Nostrum Imperia - Phalanx Games Polska od 223 51

Gry dla dzieci

Opis

"Mare Nostrum jest grą łatwiejszą, bardziej dynamiczną, szybszą i mniej schematyczną niż Civilization" - Bruno Faidutti, autor Maskarady i Cytadeli Mare Nostrum: Imperia to nowa odsłona legendarnej gry planszowej Mare Nostrum, która biła rekordy popularności od czasu swojej premiery w 2003 roku. W nowej edycji wprowadzono zmiany, tak by wyjść na przeciw opiniom graczy. Poprawione zostały zasady, żetony i plansza, a gra mieści dużo nowych oraz dodatkowe warunki zwycięstwa. Dzięki tym zmianom gra Mare Nostrum: Empires spodoba się jednocześnie planszowym weteranom, jak i graczom, którzy dopiero od niedawna bawią się tym genialnym hobby. Mare Nostrum: Imperia to strategiczna gra planszowa, w której prowadzisz starożytną cywilizację, by zdominować antyczny świat. Zdobędziesz potęgę i chwałę przez poszerzanie granic swojego państwa, rozwój handlu i budowę miast, rynków i świątyń. Pozyskasz dla swojej sprawy mitycznych bohaterów, a także zbudujesz cuda starożytnego świata, tak by przyćmić swych sąsiadów. Tylko miej na nich baczenie, gdy zaczną pożądać twoich bogactw… Zostań Cezarem Rzymu i poprowadź jego mocne legiony! Wciel się w Peryklesa, wybitnego greckiego męża stanu i oratora, albo wkrocz na scenę jako Hannibal z Kartaginy, której potęga handlowa nie miała sobie równych. Chyba, iż wolisz, tak jak król Hammurabi z Babilonu, stać się twórcą sławnego Kodeksu Praw, bądź - jak Kleopatra z Egiptu - opleść antyczny świat siecią swoich spisków… To od ciebie będzie zależało, jakie strategie rozwoju i osiągnięcia zwycięstwa wybierze twoja cywilizacja: rozwój handlu i budowa cudów antycznego świata, rozwój kultury i budowa szerokiej Piramidy, stworzenie militarnej potęgi i podbój innych prowincji i imperiów, ogłoszenie politycznej dominacji poprzez zdobycie tytułów Przywódcy Handlowego, Kulturowego oraz Militarnego. Ulepszeniom względem pierwszej edycji gry uległy niemal wszystkie elementy rozgrywki: Warunki zwycięstwa ilość osiągalnych dróg do osiągnięcia zwycięstwa została podwojona. Dzisiaj sam wybierzesz swoją strategię wygranej, w zależności od stylu, w jakim uwielbiasz i potrafisz grać! Pytanie tylko, czy inni gracze zdołają cię wyprzedzić, albo powstrzymać… Zasoby i komponenty gry Zmianie uległa plansza, tak by rozgrywka dla poszczególnej liczby graczy była lepiej zbalansowana (także w wariancie dla 2 osób!). Dochody z podatków i towary są przedstawione przy pomocy żetonów. Dodano nowy, 13 rodzaj towarów. Ilość i znaczenie budowli (rynki, świątynie, miasta) została powiększona. Bohaterowie i cuda świata zostali przeniesieni z kart na żetony. Handel System handlu został zaprojektowany na nowo. Jeśli zdominujesz kwestie handlu, będziesz narzucał pozostałym graczom liczbę realnych wymian przy pomocy trzech dwustronnych żetonów o wartościach: "0 albo 5″, "1 albo 2″ i "3 albo 4″. Po wybraniu danego żetonu wróci on do dostępnej puli dopiero po zagraniu pozostałych. Dodano legendarne miasta, które produkują towary znane wyłącznie temu, kto je kontroluje. Dzięki czemu będziesz mógł utajnić część zasobów swej cywilizacji przed przeciwnikami. Budowa Każdy zdobyty bohater i cud świata podwyższa koszt zakupu kolejnego o 1 towar. Wyjściowa wartość to 6 towarów, zatem 10 bohater/cud świata będzie kosztował aż 10 towarów! Taka zasada ogranicza efekt kuli śnieżnej, pozwalając zarazem na pozyskanie w rozsądnej cenie 2-3 bohaterów i cudów, które będą znacznym wsparciem dla wybranej przez ciebie strategii. Budowa w nowej prowincji twojego imperium będzie możliwa już w turze, w której ją przyłączyłeś. Walka Starcia lądowe i morskie są rozgrywane za pomocą odmiennych kości. Kostka lądowa ma na swych ściankach wartości 3, 3, 4, 4, 5, 6 a morska 2, 3, 3, 4, 4, 5. Ta zmiana obniża losowość walk i powiększa wagę decyzji podjętych przed bitwą. Dużo trudniej jest doprowadzić do sytuacji blokady morskiej jednego gracza przy pomocy nielicznej floty. W trakcie walki lądowej fortece przyjmują na siebie pierwsze trafienie, co zwiększa ich praktyczność. Dzięki tym zmianom bitwy wygrywają stratedzy, a nie szczęściarze!

Wiek od:14 lat
Czas gry: 120min
ilość graczy: 2-5

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Gry dla dzieci, Pingwiny z Madagaskaru Gra planszowa
od 79 96

1 oferta

Pingwiny z Madagaskaru Gra planszowa

  • Producent Phalanx Games Polska 
Porównaj
Gry dla dzieci, Lincoln
od 159 96

2 oferty

Lincoln

  • Producent Phalanx Games Polska 
Porównaj
Gry dla dzieci, Aeroplany: Pionierzy Lotnictwa
od 60 39

2 oferty

Aeroplany: Pionierzy Lotnictwa

  • Producent Phalanx Games Polska 
  • EAN 5900741508030 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.