Naszym zadaniem będzie zdobycie jak największej liczby kart z literami, od których zaczynać się będą wymyślane poprzez nas słowa. Tym razem jednak nie zwycięży ten, kto jako pierwszy wpadnie na pomysł - choć upływ czasu ma znaczenie - największą trudnością będzie trafienie w tok myślenia drugiej osoby!
Na czym to polega?
- Każda runda początkuje się od wyboru tematyki - służą do tego specjalne karty, na których poszczególne motywy oznaczone są cyframi od 1 do 8.
- Gracze wybierają jedną z cyfr, która poprzez całą rozgrywkę będzie wskazywała temat na różnych kartach.
- Następnie na stole pojawia się litera. Wszyscy gracze w tajemnicy zastanawiają się nad słowem, które się od niej zaczyna, a jednocześnie realizuje zadany wcześniej temat.
- Następnie do wybranego przez siebie słowa należy wybrać wskazówkę.
- Gdy któremuś z graczy się to uda, uderza dłonią w kartę pierwszeństwa i na głos podaje wskazówkę.
- W tym momencie następuje czas na odpowiedź pozostałych - jeśli jest to rozgrywka drużynowa, do tablicy wywołany jest partner gracza, natomiast w sytuacji gry solowej... Cóż, odpowiedzieć może ten, któremu przyjdzie na to ochota.
Dzięki presji czasu oraz znacznej dowolności w doborze haseł, podczas gry wynika dużo zabawnych sytuacji; swobodny klimat podbijają dodatkowo takie części, jak konieczność dotknięcia leżącej na stole płytki, czy "wybuczanie" gracza, który zbytnio się pospieszy.
Przybij Piątkę! to nadzwyczajna, lekka gra na imprezy - jeśli lubicie zabawy słowne, które wymagają refleksu i prędkich skojarzeń - na pewno nie będziecie się przy niej nudzić!
ilość graczy: 4 - 9 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 15 minut
Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Jacques Bariot, Dominique Della Scaffa
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- 23 karty tematyki
- 1 karta pierwszeństwa
- 17 kart liter
- 1 karta z regułami