Z roku na rok ilość dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne z uczniami ze spektrum autyzmu przygotowaliśmy linię publikacji Rozwój emocjonalno-społeczny. Posiadając do dyspozycji narzędzia, w które został uczeń wyekwipowany przerabiając materiał z pozostałych części linii Rozwój emocjonalno-społeczny uczeń staje przed zadaniem poradzenia sobie w przeróżnych sytuacjach dnia codziennego.
Odkrywa w jaki sposób poruszać się po swym mieście, zachować się w bibliotece, teatrze, muzeum, kinie czy w domu kultury. Uczeń uczy się radzić sobie w najróżniejszych sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu.
Materiał można zastosować przygotowując uczniów do wycieczek i zajęć terenowych, co z całą pewnością pozwoli na generalizację umiejętności. Publikacja bez dwóch zdań stanie na wysokości zadania także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.