,,Majselech" (Bajeczki), które powstawały właściwie równolegle z,,Meszolim", mają pewien cel dydaktyczny. Przestarzały system nauczania w chederach zniechęcał dzieci i młodzież spragnionych nowości.
A w ostatecznym rozrachunku prowadziło to do odchodzenia nie tylko od religii i tradycji. Paradoksalnie, świeckie nauczanie sprzyjało temu samemu - utracie związku z tradycyjną kulturą żydowską. Sztejnbarg pragnął,przez jego Majselech dzieci poznawały żydowską symbolikę, święta i obyczaje.
Chciał również rozbudzać uczuciowość dzieci. Powiada we wstępie:,,Kto lubi śmiech, ten będzie miał się z czego śmiać, kto lubi łezkę uronić, będzie miał taką sposobność, kto lubi śpiewać, wynajdzie tu piosenki".
Nie używa dziecięcego języka, nie przyjmuje postawy kogoś, kto się zniża, by być równego wzrostu z dzieckiem.